Poniżej znajduje się wzór zgłoszenia szkody na osobie o zadośćuczynienie za krzywdę z ubezpieczenia OC spółdzielni mieszkaniowej albo zarządcy drogi z tytułu wypadku na nieodśnieżonym chodniku, drodze. Aby uzyskać informację, gdzie jest ubezpieczony dany zarządca drogi, czy też spółdzielnia mieszkaniowa trzeba wysłać do niego wniosek o wskazanie polisy OC – wniosek taki jest w Lexshop. Zgłoszenie szkody należy wysłać listem poleconym albo złożyć w najbliższej placówce ubezpieczyciela – na kopii pisma ubezpieczyciel musi potwierdzić Państwu wpływ pisma wraz z datą wpływu. Ubezpieczyciel winien wypłacić odszkodowanie w terminie 30 dni od dnia wpływu pisma. Od 31 dnia przysługują Państwu odsetki ustawowe z tytułu opóźnienia w wypłacie odszkodowania. Wzór pisma z komentarzem prawnika liczy 6 stron.
Nazwa | Typ | Cena | ||
---|---|---|---|---|
Wniosek o wskazanie polisy OC przez zarządcę drogi, spółdzielnię mieszkaniową etc. | Wniosek | 20.00 pln | Do koszyka |